[PSRList] Message from IRCC regarding Immigration Loans

Ekaterina Pak epak at rstp.ca
Tue Nov 17 12:29:33 EST 2020


Dear Colleagues and Friends,

Please see below information that was shared by IRCC regarding the resumption of activity with respect to immigration loans (in English and French).
-------------------------------------------------------
The purpose of this message is to inform you that the Department of Immigration, Refugees and Citizenship Canada will resume sending October immigration loan statements of accounts to clients in early November 2020. Clients should begin receiving them shortly after November 12, 2020.
Please also take note of the following messages:
-          Message on the statement that will be sent to clients in November:

In the context of the pandemic, please contact us at 1-800-667-7301 if you any questions about your loan, want to suspend pre-authorized payment or want to make other payment plans for this period. No penalties will be calculated for late payments within the context of the pandemic. Your account balance must still be paid in full before the end of your loan term.
-          Message that will appear on the IRCC website:
As of October 2020, we started sending out immigration loan statements of accounts again. Contact us at 1-800-667-7301 if you:
*         have questions about your loan;
*         want to suspend pre-authorized payments;
*         want to make other payment plans for this period.
-          Payments:

Electronic banking payments can be made via your participating financial institution to Payee "Citizenship & Immigration Canada - Loans". You will need to enter your fourteen (14) digit Account number. Payments by pre-authorized debit and credit card are also accepted.
-------------------------------------------------------
Bonjour,
La présente a pour but de vous informer que le ministère de l'Immigration, Réfugiés et Citoyenneté Canada recommencera à envoyer les relevés de compte pour les prêts d'immigration du mois d'octobre aux clients au début du mois de novembre, 2020. Les clients devraient commencer à les recevoir peu après le 12 novembre 2020.
S.V.P., veuillez aussi prendre note des messages suivants :
-          Message sur le relevé qui sera envoyé aux clients en novembre :
Dans le contexte de la pandémie, SVP communiquez avec nous au 1-800-667-7301 pour toutes questions au sujet de votre prêt, pour suspendre les paiements par prélèvement automatique ou pour prendre d'autres dispositions de paiement pendant cette période. Aucune pénalité ne sera calculée pour les retards de paiements durant la pandémie. Le solde de votre compte doit quand même être payé en entier avant la fin de votre contrat.
-          Message qui sera publié sur le site web de IRCC :
À partir du mois d'octobre 2020, nous avons repris l'envoi des relevés de compte pour les prêts aux immigrants.  Communiquez avec nous au 1-800-667-7301 si :
*         vous avez des questions au sujet de votre prêt;
*         vous voulez suspendre les paiements par prélèvement automatique;
*         vous voulez prendre d'autres dispositions de paiement durant cette période.
-          Paiements :

Vous pouvez effectuer vos paiements électroniquement via votre institution financière participante au nom «Citoyenneté et Immigration Canada - prêts». Vous devez entrer votre numéro de compte à quatorze (14) chiffres. Les paiements pré-autorisés et par carte de crédit sont également acceptés.



Wishing everyone a nice day!

Ekaterina

Ekaterina Pak  Manager | Refugee Sponsorship Training Program | Catholic Crosscultural Services
Tel: 604-283-9319 | epak at rstp.ca<mailto:epak at rstp.ca>
Located inside MOSAIC Head Office | 5575 Boundary Road, Vancouver, V5R 2P9  | www.rstp.ca<https://can01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.rstp.ca%2F&data=02%7C01%7C%7C8ac662292fcd4baa964908d763b43eb3%7Ca5827fca282b40a69875772ff7768431%7C0%7C0%7C637087498126320255&sdata=R%2F%2F8YRWJpX1s3lMgdU88%2Big8rQjxURVEK2%2B7fLWDS7k%3D&reserved=0>

Attention:
Thank you for contacting RSTP. The well-being of our staff, clients and volunteers is our highest priority. We remain closed for in-person visits during COVID-19, but we can help you over the phone or online. Check our "Contact Us" tab on our website www.rstp.ca<http://www.rstp.ca/> for our phone numbers and our email address. Thank you.

-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://list.rstp.ca/pipermail/psr_list.rstp.ca/attachments/20201117/eb2e5207/attachment.htm>


More information about the PSR mailing list